::Apakah Pendirian PAS dalam Isu "Seksualiti Merdeka"?::

>> Thursday, November 3, 2011

Secara tiba-tiba Pemuda PAS Pusat membatalkan pula Demonstrasi menentang penganjuran Program "Seksualiti Merdeka". Sebelum ini cuba tunjuk hero. Kalau di pihak UMNO dan BN, pantang leka. Kesilapan sekecil "zarah" pun terus buat demo. Tak payah minta 'restu' dari pihak PAS Pusat, terus jalan.

Ini pelik. Sebab apa tiba-tiba batal? Jika alasan pihak polis mengharamkan program tersebut sekalipun, pihak penganjur tidak pun mengeluarkan sebarang kenyataan akan membatalkan program ini. Apa akan berlaku jika program ini tetap diteruskan? Jikalau program BERSIH 2.0 yang dari awal lagi tidak mendapat permit pihak polis pun diteruskan, apatah lagi program ini? Bukankah kedua-dua program ini ditunjangi individu yang sama iaitu Ambiga? Dikatakan pembatalan di saat-saat akhir ini disebabkan Ketua sayap parti itu, Nasruddin Tantawi menerima amaran keras dari pihak Pemimpin Atasan Parti yang mempunyai hubungan rapat dengan Anwar dan kuncu-kuncunya. Pemimpin atasan ini dikatakan mendakwa Pemuda PAS telah cuba menimbulkan ketidakfahaman hubungan Parti dan Komponen Pakatan serta NGO-NGO yang terlibat dalam program BERSIH 2.0 termasuklah SUARAM.
Beliau meminta pihak Pemuda PAS hanya bertindak mendiamkan diri atau dalam erti kata lain bersikap 'playsafe' dalam hal ini dan membiarkan pihak Anwar dan kuncu-kuncunya mengatur strategi bagi mempengaruhi semula kepercayaan masyarakat Islam di Malaysia. Ini adalah 1 tindakan yang amat keji kerana program yang bakal dianjurkan secara terang-terang bukan hanya bertentangan dengan Islam, malah ianya tidak diikhtiraf sama sekali dari mana-mana Agama di muka bumi ini sekalipun. Jikalau sehinggakan tahap sebegini PAS masih hendak playsafe, apa makna perjuangan politik kamu. Jangan hanya sibuk fikir nak salahkan UMNO pula. Pihak polis yang bakal bertindak ini sudahpun menggambarkan pendirian UMNO/BN yang juga merupakan Kerajaan Pusat. Menyalak sebut nama Islam. Tapi jiwa itu kotor lagi jijik. Bekerjasama dengan seorang Pemimpin yang mengikhtiraf gejala-gejala songsang sebegini (Ambiga). Oh lupaa... Anwar kan pemimpin Songsang. Sebab tu PAS sokong.... BAHLUL!!



Bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata mana-mana Islam yang mnyokong program Seksualiti Merdeka wajib ditentang habis-habisan kerana ini membela amalan gay dan transeksual di Malaysia.

Penganjuran program itu mendapat reaksi berbelah bahagi daripada pertubuhan Islam bukan kerajaan dan parti-parti politik.

“Saya tidak tahu apa yang sebenarnya hendak dibuat dalam program Seksualiti Merdeka, namun jika ia satu kempen terbuka ke arah menjustifikasikan gay dan transeksual, maka itu patut ditentang,

Dua pertubuhan bukan kerajaan membuat laporan polis dan menggesa pihak berkuasa menghalang program itu iaitu Wira Perkasa dan Gabungan Pertubuhan Islam Bukan Kerajaan (ACCIN).

Majlis Peguam pula meminta kerajaan mengambil tindakan membela golongan minoriti seksualiti yang diketuai oleh Ambiga.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

MAsjid Al-Huda's Fan Box

Masjid Al-Huda on Facebook

Apa pandangan anda dengan blog ini?

About This Blog

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP