As-Syahid Syeikh Ahmed Yassin: Yang lumpuh berjuang... kita yang sihat bagaimana?

>> Friday, April 8, 2011


Ya Allah, sedihnya rasa. Macam mana tahun ni aku boleh terlupa tarikh 22 Mac 2011. Tarikh yang sama, pada tahun 2004 telah gugurnya As-Syahid Syeikh Ahmed Yassin. Apa-apa pun saya nak kongsi dengan kalian kisah insan yang hebat ini. Tanggal 22 Mac 2004. Sorotan secebis kisah disebaliknya :


Seorang saksi berkata :

"Tatkala peluru berpandu pertama dilepaskan ke arah Syeikh Yassin, saya melihat beliau bersama 2 pengapitnya (pembantu). Apabila peluru kedua jatuh, saya lihat Syeikh Yassin bertukar menjadi cebisan-cebisan daging yang berterbangan di udara." "Saya lihat 3 helikopter berlegar-legar di udara selepas ketiga-tiga peluru berpandu itu, saya bersama orang ramai segera untuk menolong Syeikh dan mangsa yang cedera, akan tetapi ia telah bertukar menjadi cebisan-cebisan daging. Saya nampak mukanya, peluru berpandu mengena kepala beliau menyebabkan otaknya berhambur keluar ke atas tanah...saya menangis....” 7 tahun selepas pemergian As-Syahid Syeikh Ahmed Yassin. Pengasas Hamas di Palestin. Mendapat tarbiyyah terus dari Ikhwanul Muslimin Mesir di bwh As-Syahid Syeikh Hassan Al-Banna. Menyoroti kisah-kisah perjuangannya, bisa mengalirkan air mata. Bagaimana dihentam semahu mungkin oleh yahudi laknatullah hingga lumpuh seluruh badan. Lebih malang lagi, pihak berkuasa Palestin sanggup bersekongkol dengan Zionis Yahudi Laknatullah menganiayai beliau.



Tubuh syuhada ini berkecai selepas solat subuh tanggal 22 Mac 2004, sehari selepas PRU 11 di Malaysia. Helikopter Apache Zionis laknatullah melepaskan 2 3 bom ke arah beliau yang sedang berada di kerusi roda sambil ditolak oleh 2 orang pembantunya.


Maka, syahidlah beliau menghadap Allah SWT dengan tubuh yang berkecai. Namun Allah SWT selamatkan wajahnya. Dengan senyuman, beliau menemui Allah SWT. Ya Allah, tunjukkanlah kami jalan yang lurus, iaitu jalan para nabi, siddiqin, SYUHADA dan juga para solehin.


. Ameen.. Al-fatihah By akhi Fairuz

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

MAsjid Al-Huda's Fan Box

Masjid Al-Huda on Facebook

Apa pandangan anda dengan blog ini?

About This Blog

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP